آموزش تایپ ده انگشتی (تایپ 10 انگشتی)

با تایپ ده‌ انگشتی زمان را بخرید

برای تایپ یک برگ A4 چقدر زمان نیاز دارید؟  آیا تابه‌حال سرعت تایپ خود را اندازه‌گیری کرده‌اید؟ در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چگونه تایپ سریع و ده انگشتی باعث خواهد شد که شما زمان بیشتری را ذخیره نمایید.

تایپ ده انگشتی چیست؟

تایپ ده انگشتی به بیان ساده‌تر تایپ کردن با سرعت مناسب و بدون نگاه کردن به صفحه‌کلید است و به‌عنوان تایپ سریع نیز شناخته می‌شود. بعضی‌ افراد قادر می‌باشند با سرعت ۱۳۰ کلمه در دقیقه نیز تایپ کنند و این فوق العاده است.

مهم ترین مشکلاتی که بدون استفاده از روش تایپ ده انگشتی سراغتان می‌آیند:

زمان بسیاری را از دست می‌دهید

مشکلات مربوط به گردن درد، به این علت که مدام باید آن را برای نگاه کردن به صفحه‌کلید و صفحه‌نمایش بالا و پایین کرد

مشکلات در انگشتان دست شما، به علت قرارگیری غلط بر روی صفحه‌کلید

و …

در مدارس بسیاری از کشورهای پیشرفته مهارت تایپ سریع را آموزش می‌دهند و حتی پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده آموزش مهارت تایپ سریع در مدارس جایگزین آموزش با دست نوشتن شود. در این بین بعضی افراد به‌شدت به این مهارت نیاز دارند، افرادی که ساعت‌ها از وقت خود را پیش میز کامپیوتر سپری می‌کنند. مثل نویسنده‌ها، وبلاگ نویس‌ها، برنامه نویسان و غیره. با این وجود همه نیاز به یادگیری مهارت تایپ ده انگشتی دارند؛ زیرا علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، یک مهارت متمایز‌کننده به شما می‌دهد.

 من با دو انگشت هم خیلی سریع تایپ می‌کنم!

شاید بعضی‌ها فکر کنند که با دو انگشت هم می‌توان خیلی سریع تایپ کرد! ولی چقدر سریع؟ اگر فردی بتواند با دو انگشت ۷۰ کلمه در دقیقه تایپ کند واقعاً حق با او بوده. در ضمن توجه داشته باشید که ۷۰ کلمه در دقیقه سرعت متوسط و حتی کم یک تایپیست حرفه‌ای است. به‌علاوه تایپ سریع و ده انگشتی فقط مربوط به سرعت نیست. یک تایپیست علاوه بر سرعت خیلی زیاد، از آسیب‌هایی که خیلی از افراد عادی در هنگام کار با کامپیوتر با آن مواجه می‌شوند نیز در امان است.

چقدر زمان با یادگیری تایپ ده انگشتی می‌توانید ذخیره کنید؟

اگر شما روزانه یک ساعت تایپ می‌کنید و سرعت تایپتان ۳۰ کلمه در دقیقه است می‌توانید یک برگ A4 را در عرض ۱۳ دقیقه تایپ کنید. یک برگ A4 که با قلم ۱۴ نوشته شده است معمولاً بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه را می‌تواند جای بگیرد. خوب اگر سرعت شما ۷۰ WPM یا ۷۰ کلمه در دقیقه باشد، ۴۰۰ کلمه را  تقریباً در عرض ۵ دقیقه می‌توانید تایپ کنید.

ولی اکثر کاربران کمتر از ۳۰ کلمه در دقیقه تایپ می‌کنند. معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰ کلمه در دقیقه. کسی که ۱۰ کلمه در دقیقه تایپ می‌کند تقریباً فقط ۱ برگ A4 عادی (حاوی ۴۰۰ کلمه نوشته شده با قلم ۱۴) را در یک ساعت می‌تواند تایپ کند. خوب حالا یک تایپیست با یک سرعت متوسط تایپ را در نظر بگیرید یعنی ۷۰ کلمه در دقیقه؛ این تایپیست در یک ساعت ۴۲۰۰ کلمه تایپ می‌کند؛ یعنی تقریباً ۱۰ برگ A4 و این فوق العاده است. حالا تصور کنید که بالاتر از این سرعت هم بتوانید تایپ کنید. سریع‌ترین تایپیست جهان، Sean Wrona اهل یتاکا شهری در شهرستان تامپکینز ایالت نیویورک قادر است ۲۵۶ کلمه در دقیقه تایپ کند.

واضح است که بدون آشنایی با تایپ ده انگشتی و استفاده از این مهارت بسیار ارزشمند زمان بسیاری را ممکن است هدر دهیم. اگر همیشه با تایپ کردن سر و کار دارید حتماً توصیه می‌کنیم مهارت تایپ سریع را فرا بگیرید. برای یادگیری این مهارت منابع گوناگونی در اینترنت موجود است ولی اینکه کدام منبع و کدام آموزش را انتخاب کنید بسیار مهم است.

چقدر زمان برای یادگیری تایپ ده انگشتی نیاز داریم؟

آشنایی با اصول و مبانی تایپ ده انگشتی و روزی ۱۵ الی ۳۰ دقیقه تمرین کردن در عرض کمتر از یک ماه می‌توانید سرعت تایپ خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید. توصیه می‌کنیم از همین امروز یادگیری تایپ ده انگشتی را شروع کنید.

شما میتوانید مدرک بین المللی دوره تایپ ده انگشتی و سایر دوره های کامپیوتر را از سایت زیر دریافت کنید:

www.sic-academy.ir

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 16 =